Jeg heter Frank Helland og er født i 1970. Jeg er utdannet Ingeniør og jobber som prosjektleder i det daglige.

Jeg trente karate et par år ungdommen, men valgte dessverre å slutte da jeg skulle i militæret.

Jeg har alltid savnet å trene karate, men det tok allikevel mange før jeg begynte å trene igjen.

I 2014 meldte jeg meg inn i Stord Karateklubb og startet opp med karate igjen.

Etter jeg startet har jeg blitt valgt inn som styremedlem i klubben.

Jeg graderte til Shodan i desember 2017 og tok instruktør kurs i 2019 og har vert med som instruktør etter dette. Da spesielt på nybegynner nivå og mellompartiet.

Jeg synes vi er privilegert her på Stord som har en karateklubb. Karate gir folk et supert alternativ andre idretter og fritids sysler. Det er også et flott supplement til andre idretter.

Det er kjekt å se elevene, både unge og voksne, utvikle seg og gradere seg videre til nye farger på beltene sine.

Velkommen til Stord Karateklubb!